karta 1954 |
Här gick banvallen och en bro. |
Här går Vaggerydsbanan sedans 1972. Ungefär längst till vänster i bild lades en växel till Ulricehamnsbanan (som nu endast gick till Oljeberget.) |
Slakthusspåret som knöts ihop med gamla Vaggerydssträckningen. Härvid borde växeln legat före 1972. |
Bansträckningen borde gått här. |
För att korsa vägen härvid. |
Ja det går fortfarande tåg här ibland ner till oljespåret. Det är inte det industrispår som syns på 54-kartan det gick lite mer norrut. Oljespåret fanns 1975 och byggdes förmodligen 1972. |
Breda slipers här måste växeln som syns på 54-kartan legat. Till vänster gick industrispåret som efter ca 100 meter delades ännu en gång för ett spår mot Munksjön och ett mot Rocksjön. |
Här finns lite rester kvar. Strax blir banvallen cykelväg. |
Rocksjön till vänster. |
En 72-bild härifrån finns i Ulricehamnsbaneboken. Den här bron byggdes på dom gamla fundamenten i slutet av 90-talet. |
Banan fortsatte in i skogen. |
Hm. |
Här låg växeln som användes då godsbanegården byggdes. |
Ca 1 km av Ulricehamnsbanans banvall används här fortfarande. Rälsen är däremot utbytt. |
Här verkar det ha funnits en vägport sedan slutet av 30-talet denna byggdes förmodligen ihop med motorvägen i mitten av 60-talet. |
Vid Valvet ca 100 meter mot Jönköping C ligger växeln och här började Ulricehamnsbanan. |
http://www.jnytt.se/jonkoping/bild/34918
SvaraRaderaBild på bron som nämns i första bilden.
På plankartan från 1937 finns bron vid A6 med och banan är ihopknuten med SJ. Slakthusspåret slutar dock ca 50m från Ulricehamnsbanan när knöts dessa ihop? Före 1954 iallafall.
SvaraRaderaOljespårer syns på en 62-bild så den måste kommit till någon gång mellan 55-62.
SvaraRadera